2015. április 7., kedd

"Nem tartom magam POLGÁRinak"

Anno 7. rész (2012-03-22)


A pici lány, Polgár Odett egyedi s erőteljes hangjával betöltötte a JATE Klubot.
A zalaegerszegi származású lánnyal, aki annak idején a Megasztár 3. szériájában tűnt fel, a színpadra lépés előtt beszélgettem.

 Fotó: Pölhe Nikolett

- Jártál már korábban Szegeden?
- Igen, már kétszer is koncerteztem a JATE-ban. 2010-ben az MTV Brand New jóvoltából , 2011-ben pedig a Unique zenekarral. Magánemberként kicsi koromban a családommal jártunk Szegeden és Ópusztaszeren egy forró nyári időszakban, s emlékezetes, hogy a Boncz Géza is abban a szállodában tartózkodott, ahol mi is megszálltunk. Mellesleg az egyik nagyon jó barátom is szegedi származású.

- A 2011-ben megjelent Hanyatt, homlok, egyenes c. legújabb lemezed egyre közkedveltebb. Szerinted minek köszönhető az album sikere?
- Az új lemez zeneileg teljesen különbözik az eddigiektől, ami Takács Zoltán Japán zenei produceri munkájának köszönhető, aki egyébként a Heaven Street Seven és Soerii&Poolek oszlopos tagja is egyben.
Egyre több fórumon jelen vagyok: kezdetben az MR2 Rádión, majd a VIVA TV-n, ma már az országos Class FM Rádión is hallhatóak a dalaim, aminek nagyon örülök.
A változtatás tudatos volt, a zenei hangzásban elektronikus irányba szerettem volna elmenni, hiszen én is ilyen zenéket szeretek s hallgatok leginkább, illetve ennek akusztikus ötvözetét.
A siker tehát egyértelműen abban rejlik, hogy olyan zenei anyagot sikerült összehozni, ami engem tükröz. Sokan furcsállják, hogy ilyen fiatalon komoly szöveggel és mondanivalóval bíró dalokat éneklek, de ez sem véletlen.

- Miért éppen Go Girlz! és miért már csak Odett?
- A 2008-ban kiadott lemez Varga Zsuzsa és Takáts Eszter közreműködésével jött létre, ezért lett Odett és a Go Girlz! a formáció neve. 18 évesen még nem éreztem magam elég érettnek ahhoz, hogy egy egész albumon keresztül Müller Péter Sziámi dalszövegeket énekeljek, de azóta felnőttem, és ezért vállalkoztam a feladatra egyedül, Odettként.

- 17 évesen indultál el Megasztárban, de a vigaszágon kiestél. Mit adott neked a tehetségkutató?
- Igazából nem én jelentkeztem, hanem a gimnáziumi együttesem gitárosa nevezett be titokban, tehát egy pillanatig sem gondoltam komolyan, hogy eljuthatok a döntőig, mindössze kipróbáltam magam. Nem bántam meg, s nem tagadom le, de mindössze tapasztalatokkal lettem gazdagabb.

- Miért döntöttél úgy, hogy abbahagyod divattervező tanulmányaid?
- Így alakult az életem. Eddig általában mindig csak sodródtam a rámtalált lehetőségekkel, és ezért nagyon hálás vagyok. A zene mindig is jelen volt az életemben: óvodában szolfézsra jártam, majd 6 évig fuvoláztam. 15 évesen az első zenekaromban próbálgattam szárnyaim, majd édesapámmal kezdtem együttműködni. A divattervezést leginkább továbbtanulás miatt választottam, de rájöttem, a színpadon érzem magam a legjobban.


Fotó: Pölhe Nikolett

- A dalaidat kizárólag édesapád, Polgár Péter írja, vagy te is részt veszel az alkotó folyamatban?
- A második, Pötty a kockán c. EP lemezemen már a dalírásban is közreműködtem, az új nagylemezemen pedig az énekdallamokat csak és kizárólag én írtam, illetve pár megvalósult zenei ötlet is tőlem származik. Például a Reach Out című számnak én vagyok a dalszerzője és szövegírója.
- Könnyebb vagy nehezebb számodra, hogy édesapád a zenei vezetőd is egyben?
- A zenei szakmában sajnos nem feltétlenül segítik egymást az emberek, persze vannak ritka kivételek. Tehát ebből a szempontból mindenféleképpen előny, hiszen ő biztonságot ad nekem. Viszont a későbbiekben más zeneszerző barátaimmal is szeretnék majd együtt dolgozni, többek között Kuriouss Tomival, aki az új nagylemezen egy remix erejéig már közreműködött, vagy Kalotás Csabival, aki a Realistic Crew-ban partnerem volt.


Fotó: Pölhe Nikolett

- Zeneileg kik inspirálnak?
- Magyar énekesnők közül például Berger Dalma, aki jelenleg Volkova Sisters énekesnője, régen a Realistic Crew és az Esclin Syndo tagja volt. Hihetetlenül inspiráló számomra Dányi Krisztina a Morningdeer zenekarból. Külföldiek közül például James Blake, Nina Kravitz, Jessy Whale, vagy a Led Zeppelin, de még sokáig sorolhatnám az előadókat, akik hatnak rám.

- Milyen terveid vannak a közeljövőre, mire számíthatnak a rajongóid?
- A nyári fesztiválszezonra hatalmas zenei megújulást tervezünk. Az elektronikus stílust szeretnénk oly módon belecsempészni a zenénkbe, ahogyan a magyar popzene műfajában talán nem is volt még tapasztalható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése